החברה החרדית: שלמה פילבר בנתוני התעסוקה המלאים

    המהדורה המרכזית No Comments on החברה החרדית: שלמה פילבר בנתוני התעסוקה המלאים

    הסוקר שלמה פילבר, חברת דיירקט פולס בראיון מרתק ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן | 54.3% מהחרדים בגילאי התעסוקה עובדים במשרה מלאה או חלקית | האזינו

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחודשים האחרונים ביצעו חוקרי חברת הסקרים דיירקט פולס מחקרי שטח שכללו מיפוי עומק של כלל האוכלוסייה החרדית בישראל. המחקר כבר חודשים רבים נבדק אבל פרסומו יוצא בתקופה סמלית בה יוצאות התבטאויות כנגד הרגלי לימוד התורה בציבור החרדי.

    איש "דיירקט פולס" שלמה פילבר בראיון מיוחד למהדורה המרכזית סיפר על עיקר המחקר: "כ- 78,960 גברים חרדים בגיל תעסוקה אינם עובדים כלל. הם מהווים רק 1.85% מתוך 4.2 מיליון איש המהווים את כוח העבודה בישראל. רבים מהם נשואים, וכ- 89% מבנות הזוג שלהם כן עובדות, רובן במשרה מלאה ובאחוז גבוה מהממוצע הארצי, כך שמדובר במשפחות המתבססות על מפרנס יחיד במשפחה".

    "הנתונים שלנו מעלים כי אוכלוסיית החרדים בישראל מונה כ- 1,285,000 איש, שהם כ- 13.5% מאוכלוסיית המדינה" אמר פילבר. "הגברים החרדים בגיל התעסוקה מונים כ- 172,000 איש, כאשר 54.3% מהם עובדים במשרה מלאה או חלקית ורק 45.7% בחתך הזה, כשמונים אלף לומדים על מלא".

    שלושת הקבוצות המרכיבות את החברה החרדית הן: חסידים שהם הקבוצה הקטנה ביותר, ליטאים הם הקבוצה הגדולה, והספרדים שבתווך. מתוך הפלגים הללו, האחוז הגבוה של הלומדים מתמקד בעיקר במגזר הליטאי, וזהו כאמור גם המגזר שבו הנשים עובדות באחוז גבוה אף משיעור תעסוקת הנשים בקרב כלל האוכלוסייה בישראל. הליטאים בחרו בהיפוך תפקידים במשפחה וחיים ממה שיש".

     

     



    0 תגובות